-Version 2-Version 3-Version 4-Version 5-
Είχε παίξει και στην ελληνική τηλεόραση.Προκάλεσε και αντιδράσεις από πιστούς(διαβάστε εδώ) Στο 2 μια παραμυθένια βάρκα διασχίζει ένα στενό δρόμο της πόλης,άλογα,δερβίσηδες,θάλασσα,βουνά,στο 4 είναι εκπληκτική η μεταμόρφωση του κοριτσιού σε ελληνιστικό ψηφιδωτό και μετά σε άγαλμα του Αντίοχου της Κομμαγηνής
Μακάρι να κάναμε και εμείς τέτοια σουρεαλιστικά..
(Παρόμοια στοιχεία εχει και ένα ρουμάνικο)
6 comments:
beautiful
should get my ass over there at some point
δίπλα είναι
Σαν εγχώρια διαφήμιση του ΟΤΕ ειναι αγαπητή Εργοτελίνα... Αυτό μου ήρθε. Και εξηγώ:
Ο ΟΤΕ έκανε μέχρι πριν 3-4 χρόνια κάτι υπέροχες διαφημίσεις για το 'Ένας Κόσμος Μια Πνοή' (αυτό εννοούσε δεν θυμ΄μαι τα ακριβή λόγια) και εννοούσε την ανάπτυξή του πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Η διαφήμιση ήταν Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΗ, όσο ανύπαρκτη ήταν η επέκταση του ΟΤΕ. Μια εικονική πραγματικότητα, που δεν είχε να κάνει τίποτα με την 'πραγματική' πραγματικότητα. Ας είναι καλά οι designers!
Ε, το ίδιο βλέπω και στη διαφήμιση της γείτονος: μια εξαιρετική εικονική πραγματικότητα για μια χώρα που συνδυάζει λαμπερά και πανέμορφα το δυτικό με το παραδοσιακό, το σύγχρονο με τον μύθο, ενώ στην πραγματικότητα κρύβει αιματηρές αντιφάσεις κι ανείπωτα προβλήματα. Μια χώρα που ο υπ' αριθμον ένα φόβος της είναι μην αφανιστεί από προσώπου γης, όπου τον πρώτο πολιτικό ρόλο έχει ο στρατός, έχει τόσο σχέση με γοργόνες όσο... ο ΟΤΕ με μια πολυεθνική.
Σαν design - ναι, μας ξεπέρασαν, μας έφαγαν λάχανο! Κι εμάς και πολλούς άλλους. Ίσως εγώ ξύπνησα στραβά - δεν με νοιάζει τόσο το design σήμερα...
Όσο για τις αντιρρήσεις των πιστών, τις διάβασα. Λένε για «κοπέλες με ειδική φορεσιά που χορεύουν τσιφτετέλι». Τι να πω... αν ο συντάκτης περνά τους δερβίσηδες για κοπέλες, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Αλλά ο τελετουργικός χορός τους σίγουρα δεν είναι τσιφτετέλι. Τώρα, για το αν θα έπρεπε να χορεύουν πάνω στο πρόσωπο του Χριστού... εμένα δεν με πείραξε. Ούτε καν το είχα προσέξει (ίσως παίζει ρόλο το ότι είμαι άθρησκος). Δεν μπορώ όμως να πω ότι δεν καταλαβαίνω εάν κάποιος πιστός νιώθει προσβεβλημένος..
@trol :-)
@Yannis H
1.Οι Τούρκοι προσέχουν περισσότερο
τη διαφήμιση
Εμείς επαναπαυόμαστε οτι
στα σχολικά βιβλία όλου του
κόσμου μιλούν για Ελλάδα,οπότε
όλοι μας ξέρουν
γιατί να πληρώσουμε παραπάνω;
:-)
2.Δε θα πρεπε να προσβληθούν
και οι μουσουλμάνοι έτσι
όπως χρησιμοποιεί η διαφήμιση
τους δερβίσηδες;
και σίγουρα θα υπήρχε κάποια
μεμονωμέμη μουρμούρα απο
θρησκευόμενους κύκλους
Φαντάσου ελληνική διαφήμιση
με αρχαίες ιέρειες,τσολιάδες,παπάδες
να στροβιλίζονται :-))))))))
3.Ο τουρισμός ανοίγει τα μυαλά
ακόμα και των στρατιωτικών :-)
Εργοτελίνα, εμείς τους τσολιάδες και τους αρχαίους και τις χλαμύδες και τις περικεφαλαίες τα έχουμε ήδη ξεφτιλίσει - από τον καιρό της Χούντας.
Ουδέποτε θα μπορούσαμε να συναγωνιστούμε τα ύψη (ή καλύτερα, τα βάθη) μιας χουντικής παράστασης. Έχουμε απέναντί μας όρια που είναι δύσκολο να κατακτηθούν.
Οι Τούρκοι, επέτρεψέ μου να πω, δεν έχουν τέτοιες ευαισθησίες. Όσο δεν προσβάλλεται ο Κεμάλ και κάποια κρατικά σύμβολα, όλα είναι ΟΚ. Οι Δερβίσηδες να παραπονεθούν; Σαν τι, σαν μυστικιστική σέκτα; Θα είχε επιτυχία – ή έστω, νόημα;
Αλλά (πάλι) σε βγάζω από το θέμα σου – και από τη δική μου αντίρρηση. Εμένα αισθητικά μου άρεσε το video clip. Το θεώρησα υπέρ του δέοντος μυθοποιητικό. Τέτοια είναι η διαφήμιση, συμφωνώ, αλλά εδώ έχουμε γοργόνες να διαφημίζουν ένα στρατοκρατικό καθεστώς και ένα λαό κάτω από τα όρια της φτώχειας – γι’ αυτό το παραλλήλισα με την ...«πολυεθνική» ΟΤΕ, αυθόρμητα μου βγήκε ο συνειρμός. (Σκέψου, ευτυχισμένους Αφρικανούς, δικτυωμένους Εσκιμώους, γελαστούς Ασιάτες και σλόγκαν «ΟΤΕ – Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ». Βρε άι σιχτίρ, επειδή μπορείς να το λες και να το δείχνεις *ωραία* σημαίνει ότι γίνεται;)
Από την άλλη, ξέρεις, όταν απευθύνεσαι στους Δυτικούς, οι Δερβίσηδες σαν μυστικιστική σέκτα, δεν έχουν μεγάλη διαφορά από ένα βυζαντινό ψηφιδωτό του Χριστού. Γιατί και η ανατολική πλευρά του χριστιανισμού υπήρξε ανέκαθεν πιο μυστικιστική και εσωτερική – οπότε, Δερβίσηδες πάνω σε ένα βυζαντινό ψηφιδωτό δίνουν μια τέλεια αίσθηση εσωτερικότητας.
Τα δικά μας είναι γενικά πιό νατουραλιστικά
επικά και πομπώδη
Μιά ώθηση σε ιδέες πάντως
έδωσε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με τους
Ολυμπιακούς και τη eurovision
Για τους στρατιωτικούς μεγάλη κουβέντα είπα...ψάχνοντας για τα ψηφιδωτά
της διαφήμισης οδηγήθηκα
στον
αναπτυξιακό καταποντισμό
της πόλης Ζεύγμα το 2000
Post a Comment