Monday, May 29, 2006

Πιλότος στην Ειρήνη...





20 comments:

Ergotelina said...

Κώστας Ηλιάκης σμηναγός 37 ετών,πατέρας δύο παιδιών 2,5 και 4 χρόνων,από τα Χανιά.

Από τους πλέον έμπειρους χειριστές στα F16,με χιλιάδες ώρες πτήσεις στο ενεργητικό του.

Το 2002 ο Κώστας Ηλιάκης,επιλέχθηκε και στάλθηκε στην Αμερική όπου για εννιά μήνες εκπαιδεύτηκε στα μαχητικά F-16 Block 52 που αντικατέστησαν τα A - 7 , με τα οποία εκσυχρονίστηκε η 115 Πτέρυγα Μάχης,για ν'αρχίσει να λειτουργεί απ'το 2003 ως μοίρα αναχαίτησης.

Το ταξίδι της επιστροφής απ'την Αμερική στην Ελλάδα,ο Κώστας το έκανε ως κυβερνήτης ενός F16.

Η πτήση επιστροφής απ'το Αιγαίο στην 115 Π.Μ.,στις 23 Μαίου 2006,δεν έγινε ποτέ.....


απο Popita

Ergotelina said...

Ο Κώστας είχε μεγάλη αδυναμία στις γρήγορες μηχανές, ενώ δεν παρέλειπε να γυμνάζεται συχνά. Έπαιζε βόλεϊ πολλά χρόνια και του άρεσε να ταξιδεύει. «Χαιρόταν τη ζωή και δεν του άρεσε να μιζεριάζει. Αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας», λένε συνάδελφοί του.

Aπο Νεα

kyrallina said...

Θα τον θυμόμαστε! Κι ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει!

Ergotelina said...

AποΚρητη tv

Ergotelina said...

H Θαλασσα τον σκεπαζει..

Mirandolina said...

Αιωνία η μνήμη.

Ergotelina said...

«Γράψτε ρε γαμώτο. Γράψτε γιατί δεν αντέχουμε άλλο. Χάνουμε τους δικούς μας ανθρώπους σε έναν πόλεμο που δεν έχει τέλος. Πεθαίνουμε καθημερινά ξεπερνώντας τα όρια του ανθρώπινου οργανισμού για να προασπίσουμε, όπως μας έχουν πει, τα συμφέροντα της Ελλάδας. Ζούμε όπως τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού και στο τέλος, μια ομοβροντία στον ήρωα που άφησε δύο μικρά παιδιά και "πάμε για άλλους"».


Μπορεί η κρίση στο Αιγαίο να αποκλιμακώθηκε προχθές εντός μισής ώρας, δεν συνέβη όμως το ίδιο και στις μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας. Χθες οι περισσότεροι Ελληνες χειριστές πέρασαν μια δύσκολη ημέρα. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που ούτε να δουν το αεροσκάφος δεν ήθελαν, πολύ δε περισσότερο να πετάξουν. Κατηγορούσαν τους πάντες και τα πάντα, «τους πολιτικούς που ενώ μπορούν να αποκλιμακώσουν την κρίση δεν το κάνουν», τα «ΜΜΕ που λένε και γράφουν μόνο ό,τι πουλάει» και την «πολιτική που δεν διστάζει να θυσιάζει ανθρώπους το ένα λεπτό και το επόμενο, στο όνομα της ειρήνης, να ανακρούει πρύμναν».

Τον χειριστή της Πολεμικής Αεροπορίας δεν τον βλέπουμε για να περιγράψουμε, όπως συνηθίζεται, τη σπιρτάδα των ματιών του. Μας μιλάει στο τηλέφωνο, το κινητό, αλλά και μέσα από αυτό η αγανάκτησή του είναι προφανής.

Ποταμός

Κυριολεκτικά δεν προλάβαμε να αρθρώσουμε ούτε λέξη. Ενας ποταμός παραπόνων ξεχύθηκε από το στόμα του ενός πιλότου, από αυτούς που καθημερινά παίζουν τη ζωή τους και όχι μόνο στο Αιγαίο. «Δεν είναι θέμα χρημάτων ούτε μισθού, που ο μέσος είναι 800 ευρώ χωρίς τα πτητικά, ούτε ότι μας κρατάνε διπλά ένσημα για τη σύνταξη. Είναι γιατί δεν καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει να πολεμάς».

«Εμείς δεν παίζουμε μόνο τη ζωή μας σε αυτόν τον πόλεμο του Αιγαίου. Εμείς, πάει στο διάβολο. Θα πει κάποιος "το επέλεξες", "ήξερες τι σημαίνει" και αλλά πολλά. Κανείς όμως δεν υπολογίζει ότι εκτός από εμάς παίζουμε και τη ζωή των παιδιών μας. Οι περισσότεροι χειριστές που βρίσκονται καθημερινά στο Αιγαίο είναι νέα παιδιά, από 23 μέχρι και 40 ετών. Οι περισσότεροι είτε μόλις έχουν παντρευτεί ή έχουν μικρά παιδιά που κάποιος πρέπει να τα μεγαλώσει».

* Και τι είναι αυτό που προτείνετε;

- Εμείς δεν κάνουμε πολιτική. Πρέπει όμως να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Δεν μπορεί τη μια στιγμή ένας δικός μας να χάνεται υπερασπιζόμενος το δικαίωμά μας να μην πετά κανείς μέσα στο FIR χωρίς άδεια και λίγα λεπτά μετά να αφήνουμε δύο τουρκικά μαχητικά και ένα ελικόπτερο για ανθρωπιστικούς λόγους να πετούν χωρίς άδεια.

«Να ξέρουμε»

* Ποια είναι η πρόταση που υπάρχει από εσάς;

- Πρόταση δεν υπάρχει. Αυτό που θέλουμε είναι να ξέρουμε γιατί πολεμάμε και γιατί σκοτωνόμαστε. Η λέξη ήρωας δεν φθάνει στα παιδιά που έμειναν πίσω από τον Κώστα. Είναι μια ιστορία που κρατάει πάρα πολύ. Τα νεύρα όλων μας είναι σπασμένα. Είμαστε όλοι κουρασμένοι με τις συνεχιζόμενες αναχαιτίσεις και αναγνωρίσεις. Υπάρχουν ημέρες που τα αεροπλάνα πετάνε παρά το ότι έχουν μικρές βλάβες που φυσικά δεν επηρεάζουν την πτήση. Υπάρχουν μέρες που οι χειριστές κάνουν δύο και τρεις εξόδους. Είναι πολύ εύκολο να γίνει η βλακεία.

* Τι σημαίνει αυτό;

- Είναι αυτό που γράφετε σήμερα στην εφημερίδα σας. Είναι πλέον όλα πολύ εύκολο να συμβούν. Η ένταση κατά τη διάρκεια της αναχαίτισης είναι τεράστια. Οι χειριστές είναι στα όρια και ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο όχι μόνο για τον χειριστή που έκανε το λάθος αλλά και για τον αντίπαλό του. Είναι τρελό να σκεφτεί κανείς ότι όλα μπορούν να γίνονται προγραμματισμένα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 550 χιλιόμετρα τη ώρα. Αυτό έγινε και χθες. Κανείς δεν θέλει να σκοτωθεί και κάνουμε τεράστια προσπάθεια γι' αυτό.

* Ναι, αλλά αυτή είναι η δουλειά σας. Είστε στρατιωτικοί.

- Ναι είναι σωστό, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι στρατιωτικοί είναι άνθρωποι και έχουν οικογένειες, παιδιά, νεύρα και στενοχώριες, χαρές και λύπες. Τα τελευταία χρόνια μάς αντιμετωπίζουν σαν μηχανάκια που εκτελούν εντολές, χωρίς όμως να ενδιαφέρονται για την κατάστασή τους.

του Γιώργου Τσακίρη, Απόψεις
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/05/2006

CsLaKoNaS said...

Έβαλε ο Θεός σημάδι....

maika said...

θα αναπαυθεί άραγε η ψυχή του???

Ergotelina said...

Σημερα εγινε και ενα εργατικο ατυχημα
στην Ελευσινα(ενας Ελληνας,ενας Αλλοδαπος)
εφυγαν...

εν καιρώ Ειρήνης..........

Ergotelina said...

Απο την Ελένη

"Γιατί ζω ακόμα;"

.....................................

Ergotelina said...

Συζητηση στο phorum.gr
..........................

18 σελίδες.....

Ergotelina said...

Απο e-rooster
Πληροφορηση χρειαζεται για να λυσουμε τα προβληματα που τοσο μας βλαπτουν...

Xαγη και αποφασεις..................

Ergotelina said...

Απο Press time...(Σαββατο,3-6)

OΡΚΙΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ
ΕΛΛΗΝΑ ΠΙΛΟΤΟ

"Πρεπε να παρουμε το αιμα μας πισω"
Το συνθημα αναρτημενο στην αιθουσα
που συγκεντρωνονται οι πιλοτοι στην
αεροπορικη βαση του Μπαλικεσίρ.
Ποιο αιμα;..Του Τουρκου πιλοτου
που χαθηκε στο Αιγαιο το 1996
κατα τη διαρκεια εμπλοκης του
με ελληνικο Mirage 2000.Η Ζωη
τα φερε ετσι,ωστε το αεροσκαφος
F-16 της μοιρας του Μπαλικεσιρ
(εχει ως εμβλημα εναν τιγρη)
εριξε το αεροσκαφος του σμηναγου
Κωστα Ηλιακη.
Εκπληρωθηκε το συνθημα..ο ορκος τους
....
Στο Μπαλικεσίρ απο το 1996
και μετα κυκλοφορει η φημη
οτι η πτωση του τουρκικου αεροσκαφους στη Χιο..δεν οφειλοταν
οπως προεκυψε απο την ερευνα,σε
βλαβη στο συστημα τροφοδοσιας
αλλα σε πυραυλο που εριξε
το ελληνικο Μιραζ...

Οι Τουρκοι επιτελεις ολα αυτα
τα χρονια υπογειως συντηρουν
το μυθο που παραγει φανατισμο..

DimitrizZzZz said...

Δεν είναι μύθος.
Ήταν αντίποινα για τον Σιαλμά.

DimitrizZzZz said...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί βάζουν μουσική στο background της σελίδας. Σαν να βρίσκεσαι ξαφνικά σε ασανσέρ είναι.

Ergotelina said...

Εμεις σκοτωσαμε Τουρκο;;

αυτος ειναι ο μυθος
..τους ..αν ειναι..

Ergotelina said...

Σε αγαπάμε και θα μας λείψεις πολύ. Μαρινέλλα, Γιάννης, Αλέκα».
...............................

Ergotelina said...

Ascites
said...
..είναι τα πιο καίρια ελληνικά η ύστατη κραυγή του σμηναγού Ηλιάκη, τον οποίο κάποιοι προσπαθούν όπως-όπως να ξεχάσουν. Και να τον θεωρήσουν αναπόφευκτη απώλεια της δικής τους τραγικής επαγγελματικής ανεπάρκειας (εδώ οι επιθετικοί προσδιορισμοί είναι απαραίτητοι). Υψηλή εκπαίδευση, εκατοντάδες ώρες επικινδυνότατων πτήσεων, εξειδίκευση, θουκυδίδεια τόλμη μετά σωφροσύνης, εξαιρετικές κατ' έτος εκθέσεις για την ετοιμότητα ή την τεχνική του ικανότητα. Ποιος από τους τρέχοντες πολιτικούς υπηρεσίας έχει ν' αντιπαραθέσει αντιστοίχως ανάλογα προσόντα; Κι όμως ο Ηλιάκης είναι πια ένα σιωπηλό, ανεπίδοτο γράμμα που πλέει με πείσμα στη γλαυκή διαφάνεια του Αιγαίου, ενώ εκείνοι αντηχεία αλαλάζοντα και υλακές, που όμως αγνοούν ότι το βαθύτερο νόημα, η βαθύτερη ποίηση έχουν αποσυρθεί στη σιωπή του άφατου.

Ελευθεροτυπία 11/06

Πυρφορος said...

ΑΘΑΝΑΤΟΣ!
ΠΑΝΤΑ ΨΗΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΤΕΡΑ!ΕΙΤΕ ΩΣ ΑΓΓΕΛΟΙ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ!
http://img154.imageshack.us/img154/8/stamp12gx4eg.jpg

Για να καθαρίσουμε την Ελλάδα / To clean-up Greece Site Meter