Saturday, June 02, 2007

Mother's Day for Peace-2 June



Σηκωθείτε γυναίκες

Σηκωθείτε όλες οι γυναίκες που έχετε καρδιά
είτε βαπτιστήκατε από νερό ή από δάκρυα

Πείτε σταθερά:
Δε θα αφήσουμε τα μεγάλα ζητήματα να αποφασίζονται από άσχετους πολιτικούς
Οι σύζυγοι μας δε θα έρθουν σε εμάς,μυρίζοντας αίμα
Τους γιούς μας,δε θα τους πάρουν από μας για να τους ξεμάθουν
όλα αυτά που καταφέραμε να τους μεταδώσουμε από αγάπη,συμπόνοια και υπομονή
Εμείς οι γυναίκες αυτή της χώρας,δε θα επιτρέψουμε στους γιούς μας να εκπαιδευτούν στο να σκοτώνουν τους γιούς των ξένων μανάδων

Από τα βάθη της ρημαγμένης τούτης γης μια φωνή ανεβαίνει με τη δική μας·
λέει:Αφοπλιστείτε,αφοπλιστείτε.Το ξίφος ενός φόνου δεν είναι η ζυγαριά της δικαιοσύνης
Το αίμα δεν σβήνει την ατιμία,ούτε η βία δηλώνει κατοχή

Οπως οι άντρες συχνά παρατούν το αλέτρι και το αμόνι,για να πολεμήσουν
έτσι κι εμείς ας αφήσουμε το σπίτι για να συγκεντρωθούμε

πρώτα για να θρηνήσουμε τους νεκρούς μας
έπειτα για να σκεφτούμε τον τρόπο που
η ανθρωπότητα θα ζήσει ειρηνικά
φέροντας τη σφραγίδα όχι του Καίσαρα,αλλά του Θεού

Στο όνομα της γυναικείας φύσης και ανθρωπιάς,ζητώ
να συγκροτηθεί ένα υπερεθνικό συμβούλιο γυναικών
για να προωθεί τη συμμαχία μεταξύ των λαών
τη φιλική διευθέτηση των διεθνών διαφορών
τα μεγάλα κέρδη της Ειρήνης


From the bosom of the devastated Earth a voice goes up with our own.
It says: "Disarm! Disarm! The sword of murder is not the balance of justice."
Blood does not wipe out dishonor, nor violence indicate possession.
As men have often forsaken the plough and the anvil at the summons of war,
Let women now leave all that may be left of home for a great and earnest day of counsel.

Let them meet first, as women, to bewail and commemorate the dead.
Let them solemnly take counsel with each other as to the means
Whereby the great human family can live in peace,
Each bearing after his own time the sacred impress, not of Caesar,
But of God.

In the name of womanhood and humanity, I earnestly ask
That a general congress of women without limit of nationality
May be appointed and held at someplace deemed most convenient
And at the earliest period consistent with its objects,
To promote the alliance of the different nationalities,
The amicable settlement of international questions,
The great and general interests of peace.



-Julia Ward Howe (1819-1910) was a prominent American abolitionist, social activist, and poet m

In 1843 she married a hero of the Greek revolution, physician Dr. Samuel Gridley Howe , who founded the Perkins Institute for the Blind. The couple made their home in South Boston, had six children, and were active in the Free Soil Party.

After the war she focused her activities on the causes of pacifism and women's suffrage. She was a member of the Unitarian church.

The "Mother's Day Proclamation" by Julia Ward Howe was one of the early calls to celebrate Mother's Day in the United States. Written in 1870, Howe's Mother's Day Proclamation was a pacifist reaction to the carnage of the American Civil War and the Franco-Prussian War. The Proclamation was tied to Howe's feminist belief that women had a responsibility to shape their societies at the political level.

Η Τζούλια Γουόρντ Χάου (1819-1910) ήταν επιφανής Αμερικάνα,αγωνίστρια υπέρ της κατάργησης της δουλείας, κοινωνική ακτιβίστρια και ποιήτρια .Το 1843 πάντρεύτηκε έναν ήρωα της ελληνικής επανάστασης, τον γιατρό Σάμουελ Γκρίντλεϋ Χάου(πρόσφερε ιατρικές οικονομικές και στρατιωτικές υπηρεσίες και ονομάστηκε γιαυτό "Λαφαγιέτ της Ελληνικής Επαναστάσεως") ·αργότερα ίδρυσε το Ινστιτούτο Πέρκινς για τυφλούς. Το ζευγάρι έζησε στη νότια Βοστώνη, απέκτησε έξι παιδιά, και δραστηριοποιήθηκε στο Κόμμα Ελεύθερης Γης. Μετά τον πόλεμο έστρεψε τις δραστηριότητές της στα ζητήματα του φιλειρηνισμού και της ψήφου των γυναικών. Ήταν μέλος της ουνιταριανής εκκλησίας.
(Ουνιταρισμός
-Μονοθεϊστική θεωρία που υποστηρίζει ότι ο Θεός είναι μονάδα και όχι τριάδα.
-Θρησκευτικό κίνημα με απουσία δόγματος που υποστηρίζει ότι ο κάθε άνθρωπος θα πρέπει να αναζητήσει μόνος του το δικό του δόγμα.)

Η "Διακήρυξη της ημέρας της Μητέρας" από την Τζούλια Γουόρντ Χάου ήταν μια από τις πρώτες εκκλήσεις να γιορταστεί η μέρα της μητέρας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Γραμμένη το 1870, ήταν μια ειρηνόφιλη αντίδραση ενάντια στη σφαγή του αμερικανικού εμφυλίου και του Γαλλο-Πρωσικού πολέμου. Η προκήρυξη συνδέθηκε με τη φεμινιστική πεποίθηση της Χάου ότι οι γυναίκες έχουν την ευθύνη να διαμορφώσουν πολιτικά τις ανθρώπινες κοινωνίες.

9 comments:

Ecumene said...

Mother's Day as celebrated in the United States today traces back to Anna Jarvis, who, following the death of her mother on May 9, 1905, devoted the rest of her life to establishing Mother's Day as a national, and later an international holiday. Precedents for a name like "Mother's Day" include:
"Mothering Sunday" in England on the fourth Sunday of Lent. It was originally a time when English Catholics were supposed to travel to attend Mass in their "Mother Church" (the regional cathedral) rather than in their local parish. By the Reformation, it had changed into an occasion for children to visit parents. An 1854 source mentions a couplet: "On 'Mothering Sunday,' above all other/Every child should dine with its mother."
"Mother's Day Work Clubs" organized by Anna Jarvis's mother, Anna Reeve Jarvis (1832-1905), to improve sanitation and health in the area. These clubs also assisted both Union and Confederate encampments in controlling a typhoid outbreak, and conducted a
"Mothers' Friendship Day" to reconcile families divided by the Civil War.
• The "Mother's Day" antiwar observances founded by Julia Ward Howe in 1872
Julia Ward Howe is sometimes claimed as the "founder of Mother's Day," implying that Julia Ward Howe's June 2nd occasion and Anna Jarvis' second-Sunday-in-May event are the same thing. It is even suggested that an antiwar and feminist holiday was co-opted by the forces of sentimentality, tradition, and Hallmark. But although Mother's Day was celebrated in eighteen cities in 1873, it did not take root. It continued in Boston for about ten years under Howe's personal financial sponsorship, then died out.
Julia Ward Howe's Mother's Day, celebrated on June 2nd, was first proclaimed around 1870 by Julia Ward Howe's Mother's Day Proclamation, and Howe called for it to be observed each year nationally in 1872. As originally envisioned, Howe's "Mother's Day" was a call for pacifism and disarmament by women.



Mother's Day (United States)-wiki

Ecumene said...

H στορία της Ημέρας της Μητέρας φαίνεται να ξεκινά στις Ηνωμένες Πολιτείες του 19ου αιώνα και να οφείλεται σε δύο παράλληλες κινήσεις: η πρώτη αφορά την προσπάθεια της δασκάλας Αννα Ριβς Τζάρβις να κάνει αποδεκτή μια Ημέρα της Εργασίας των Μητέρων (ή Ημέρα των Μητέρων για τη Φιλία), αφιερωμένη στη συμφιλίωση των δύο αντίπαλων στρατοπέδων μετά τον αμερικανικό εμφύλιο. Η δεύτερη σχετίζεται με την πρωτοβουλία της ειρηνίστριας Τζούλια Γουόρντ Χάου να ενώσει τις γυναικείες δυνάμεις στον αγώνα για την κατάργηση των πολέμων μέσω μιας Ημέρας της Μητέρας για την Ειρήνη.

Την επίσημη ωστόσο θεσμοθέτησή της, η Ημέρα της Μητέρας χρωστά στην Αννα Τζάρβις, κόρη της Αννα Ριβς Τζάρβις, η οποία ανάλωσε τη ζωή της στην προσπάθεια να πετύχει την αναγνώριση της δεύτερης Κυριακής του Μαϊου ως ημέρας αφιερωμένης στη μνήμη της μητέρας. Η ιδέα της έγινε δεκτή από την Εκκλησία των Μεθοδιστών και το 1908 η λειτουργία της δεύτερης Κυριακής του Μαϊου πραγματοποιήθηκε προς τιμήν των μητέρων. Στο εκκλησίασμα μοιράστηκαν γαρίφαλα, το αγαπημένο λουλούδι της Αννα Ριβς Τζάρβις. Σύντομα, τα λουλούδια θα μετατρέπονταν σε συστατικό στοιχείο της όλης τελετουργίας: κόκκινο γαρίφαλο για όσους είχαν τη μητέρα τους, άσπρο για εκείνους που την είχαν χάσει. Το 1910 (κατ' άλλους το 1912) η πολιτεία της Δυτικής Βιρτζίνια υιοθέτησε επίσημα την Ημέρα της Μητέρας και ακολούθησε η κεντρική καθιέρωσή της στα 1914.


Σε αντίθεση με την πρόταση της Τζούλια Γουόρντ Χάου, η επίσημη αναγνώριση της ημέρας αφορούσε αποκλειστικά το ρόλο των μητέρων στην οικογένεια και απέκλειε την όποια αναφορά στη δημόσια δράση τους.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, η εισηγήτρια της Ημέρας της Μητέρας θα παρακολουθούσε με αγωνία τη «γιορτή» της να γίνεται αντικείμενο πολιτικής και εμπορικής εκμετάλλευσης. Οπως αναφέρουν οι βιογράφοι της, μάταια προσπάθησε η Αννα Τζάρβις να κυνηγήσει πολιτικούς και εμπόρους που κατά τη γνώμη της αλλοίωναν το νόημα της ημέρας. Κι όταν πέθανε στα 1948, πάμφτωχη και τυφλή, υποτίθεται πως είχε μετανιώσει για την ιδέα της να προπαγανδίσει την Ημέρα της Μητέρας. Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, τα έξοδα της παραμονής της στον οίκο ευγηρίας όπου πέρασε τα τελευταία της χρόνια είχε αναλάβει -εν αγνοία της- μια ένωση ανθοπωλών...

Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Γιατί χαίρεται ο κόσμος ...πατέρα;(iospress)

Anonymous said...

Μαντλίν Ολμπράϊτ

Κοντολίζα Ράϊς

Ecumene said...

...
H δεύτερη δεν είναι Μάνα

Η πρώτη είναι αλλά χωρισμένη
και με πολλά παιδικά τραύματα

απ' αυτά έχει και η πρώτη


Ατιμη αντρική κοινωνία.. :-)

dodo said...

Μάνες και εκπαιδευτικοί (πολύ μεγάλο ποσοστό τους, σε όλες τις βαθμίδες τής εκπαίδευσης, είναι γυναίκες) ανατρέφουν τα παιδιά και τους εφήβους.
Αλλά είναι τα δύο φύλα ισότιμα;

Ecumene said...

Στην Ελλάδα,ο πολύς κόσμος
δεν έχει καν την υποψία οτι η γιορτή της Μητέρας ξεκίνησε
από την Αμερικάνικη αριστερά
που ζητούσε δικαίωμα ψήφου
εργασίας και ενεργή συμμετοχή
των γυναικών στα κοινά
υπέρ της ειρήνης
και της συνδιαλλαγής των λαών

(έχουμε ..εμβαθύνει μόνο στις
οικιακές ανοιξιάτικες εντυπώσεις της δεύτερης Κυριακής
του Μάη..)
///////////////////////////

Είμαστε η προτελευταία χώρα
στην Ευρώπη
(αν εξαιρέσεις
το Σαν Μαρίνο την Κύπρο
και το Μονακό)
που έδωσε δικαίωμα ψήφου
στις γυναίκες
(αρκετές αφρικανικές
και μουσουλμανικές χώρες
μας άφησαν πίσω)


Φινλανδία 1905
Νορβηγία 1913
Δανία 1915
Αυστρία,Εσθονία
Γερμανία,Λετονία
Πολωνία,Σοβιετική Ενωση
Αγγλία 1918
Ολλανδία 1919
Τσεχοσλοβακία 1920
Λιθουανία,Σουηδία 1921
Ιρλανδία 1922

Ισπανία 1931
Τουρκία,Πορτογαλία 1934
Γιουγκοσλαβία,Ιταλία
Γαλλία,Ουγγαρία 1945
Αλβανία,Ρουμανία,Βέλγιο 1946
Βουλγαρία,Μάλτα 1947
Ελλάδα 1952
Σαν Μαρίνο 1959
Κύπρος 1960
Μονακό 1962
Χρονολόγιο της Γυναικείας Ψήφου

Η τελευταία χώρα είναι
η Ελβετία

ΛΟΓΩ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ"
...Μόλις το 1971
σε κάποια καντόνια

και μόλις το 1990
το τελευταίο καντόνι
υποχρεώθηκε(!) από τη ομοσπονδιακή
κυβέρνηση να αποδεχτεί
τη γυναικεία ψήφο


ΣΚΕΨΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΥΤΟ
ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ....

..ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ..:-)

Yannis H said...

What happened to you?

floral canvas said...

Great post, thanks so much for sharing this with us!

Arthur said...

Η πρώτη είναι αλλά χωρισμένη large canvas prints
και με πολλά παιδικά τραύματα

Για να καθαρίσουμε την Ελλάδα / To clean-up Greece Site Meter